Öne Çıkanlar Kanada MLS sözleşme yenileme Maç sonucu Kloop Spor kanalı

Didier Drogba’nın kurucusu olduğu ve dünyaca ünlü yıldızların bağış yaparak destekte bulunduğu “Drogba Vakfı” hakkında gündeme bomba gibi düşen bir iddia ortaya atıldı.

İngiltere’nin yüksek tirajlı gazetelerinden Daily Mail’ın servis ettiği haberde, Drogba Vakfı’nın bugüne dek 1.7 milyon pound civarında bağış topladığı ancak yalnızca 14 bin poundluk bir bölümün yardıma muhtaç insanlara ulaştırıldığı öne sürüldü.

Vakfa yapılan bağışların yalnızca %1’lik kısmının kuruluş amacın paralel şekilde harcandığını iddia eden gazete, ilgili komisyon tarafından soruşturma başlatıldığını da satırlarına taşıdı.

Gazete ayrıca komite Başkanı David Holdswort’un açıklamalarına da yer verdi. Holdswort’un söz konusu durumun ciddi bir sorun teşkil ettiği şeklinde görüş belirttiği aktarıldı. Holdswort, halk ve bağış yapanların yanlış yönlendirilip yönlendirilmediği yönünde soruşturma başlatıldığını da sözlerine ekledi. Öte yandan yine konuya ilişkin konuşan İngiltere Sivil Toplum Bakanı Rob Wilson da iddiaların son derece endişe verici olduğunu söyledi.

Haberde ayrıca, gazete adına belgeleri inceleyen adli muhasebecilerin de vakfın para akışında hayır işlerine yönelik herhangi bir hareketliliğe rastlamadığına yer verildi.

Birleşmiş Milletler’in, Drogba Vakfı’nın aktivitelerine ilişkin haberleri zamanında internet sitesi üzerinden övgü dolu sözlerle yayınladığını da hatırlatan gazete, yaşanan skandalın Birleşmiş Milletler için de utanç verici bir hadise olduğunun altını çizdi. (Didier Drogba, 2007 yılında Birleşmiş Milletler’in İyi Dilek Elçisi ilan edilmişti)

Gazetenin 4 maddelik iddianamesi şu şekilde;

– Son 5 sene içerisinde İngiltere’de yaklaşık 1.7 milyon poundluk bağış toplandı ancak yalnızca yüzde 0.8’lik dilimi vaad edildiği üzere hayır işlerine harcandı.

– Bir hastane ve 5 ilgili klinik yapılacağı söylendi ancak herhangi bir tıbbi personeli ve medikal ekipmanı bulunmayan bir klinik yapıldı.

– Bağışta bulunan isimlere Londra’da düzenlenen yardım gecesinde 300 bin pound toplandığı söylendi ancak söz konusu balo o kadar pahalıya mal oldu ki, vakıf 71 bin pound zarara uğradı.

– Çok değil geçen yıla kadar vakfın mütevelli heyetinde bulunan Fildişi Sahilli bir FIFA yöneticisi, UEFA ve FIFA’ya yönelik devam eden rüşvet/yolsuzluk soruşturması kapsamında sorgulandı.

2007 yılında Didier Drogba tarafından kurulan vakfa Pele, John Terry, Roger Federer, Donna Air, David Beckham, Prenses Beatrice ve Roman Abramovich gibi önemli isimler destekte bulunuyor.

Vakfın ayrıca Pepsi, Nike ve Samsung gibi dünyaca ünlü markalarla sponsorluk anlaşması bulunuyor.

DIDIER DROGBA’DAN YALANLAMA GELDİ

Daily Mail Gazetesi’nin söz konusu iddialarına ilişkin yazılı bir açıklamaya yayınlayan Didier Drogba ise haberi net bir dille yalanladı ve gazeteye dava açacağını duyurdu.

Didier Drogba, “Bahsi geçen gazeteye 67 sayfalık doğru belgeler ulaştırılmasına rağmen gerçekleri göz ardı etmeyi tercih ettiler. Söz konusu gazeteye bugün dava açacağım. Daily Mail gazetesi böylesine sorumsuz bir habercilik anlayışı ile Afrika’da yaşayan binlerce yardıma muhtaç çocuğun hayatını riske atmaktadır. Söz konusu haberin, bu çocuklar üzerindeki olumsuz etkisi hayal dahi edilemeyecek boyutlardadır. İddiaların aksine ortada herhangi bir dolandırıcılık, rüşvet, görevi kötüye kullanma, yalan ya da usulsüzlük yoktur. Bahsi geçen 1.7 milyon poundluk bağış bütçesi, tam teşekküllü bir hastane yapımı için kullanılacak. Gazetenin iddiaları, benim yolumdan döndüremeyecek ve başladığım için bitirmeme engel olamayacaktır.

Sporcope

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.